ForumTutkusu.Com - Forum Tutkunlarının Tek Adresi  
Geri git   ForumTutkusu.Com - Forum Tutkunlarının Tek Adresi >
Sosyal Medya, Oyun ve Dijital Forumları
> Oyun Dünyası

The Order 1886 - Ön İncelemesi

Oyun Dünyası

Konu Bilgileri
Konu Basligi
The Order 1886 - Ön İncelemesi
Konudaki Cevap Sayisi
0
Suan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayisi
486

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu Oluştur  Cevapla
 
Paylas LinkBack Seçenekler Stil
Eski 11 Aralık 2014, 03:51   #1
̶G̶E̶R̶Ç̶E̶K̶L̶E̶R̶ VERİLMEZ, ALINIR...
 
Lothbrok Kullanıcısının Avatarı

 
Giriş Tarihi:23 Kasım 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 2,920
Konular: 517
Cinsiyet:
Ruh Halim : : Kabadayi
Aldığınız Beğeni: 1108
Beğendikleriniz: 1606
Durumu: Lothbrok  Şuan Çevrimiçi

Varsayılan The Order 1886 - Ön İncelemesi



OYUNUN KÜNYESİ


Geliştirici: Ready at Dawn, SCE Santa Monica Stüdyosu
Dağıtımcı: Sony Computer Entertainment
Yönetmenler: Ru Weerasuriya, Dana Jan
Oyun Müzikleri: Jason Graves & Austin Wintory
Oyun Motoru: RAD Engine 4.0
Platform: PlayStation 4
Çıkış Tarihi: 20 Şubat 2015
Tür: Aksiyon-Macera / TPS
Mod: Tek Oyuncu(Single-player)


KONU/HİKAYE


Eski bir şövalye kardeşliğinin, insanlığı melez bir canavar ırkından korumasını konu alan oyun, 1886 yılında alternatif Londra'da geçiyor. 7. veya 8. yüzyıl civarlarında küçük bir grup insanın hayvansal özellikler kazanması ve insanlığın geri kalanının bu yeni ırktan korkmasıyla bir savaş patlak veriyor ve yüzyıllarca devam ediyor. İnsanoğlu, bu yeni düşmanına sayıca üstünlük kurmasına rağmen savaşları kazanamıyor. Melez ırk, hayvani özellikleri sayesinde savaşları kazanıyor.


Asırlar sonra insanoğlu, Kral Arthur ve Yuvarlak Masa Şövalyeleri ile yeni bir umut buluyor. Kral Arthur ve şövalyeleri, savaşı melez ırka taşıma kararı alıyor, ama Arhut kısa sürede gidişatın insanlık için iyi olmadığını ve bu savaşı kaybedeceklerini anlıyor. Kaderin gizemli bir cilvesi ile şövalyeler mistik bir sıvı olan "Kara Su(Black Water)" ile tanışıyorlar. İçenin uzun bir ömür ve hızlı iyileşme yetenekleri kazanmasını sağlayan bu su bile melez ırka karşı zafer kazanmalarını sağlayamıyor. Canavarlar her savaştan galip çıkmaya devam ediyorlar, ta ki Sanayi Devrimi gerçekleşene kadar. Mucitler zamanın çok ötesinde silahlar ve araçlar geliştirmeyi başarıyorlar; ısıya duyarlı dürbünler, zeplinler, kablosuz iletişim ağları, düşmanların üzerine elektrik ve erimiş metal döken bulut çıkaran silahlar, bomba ve mayınlar geliştirerek savaşın gidişatına doğrudan etki ediyorlar.



Tarih 1886'yı gösterdiğinde savaş hala devam etmektedir, insanoğlu ise neredeyse sıkı yönetim altındadır. Bu dönemde melez ırka ek olarak insanoğlu içinde bir de asiler sıkıntısı ortaya çıkar. Alt sınıfın zenginlere, soylulara ve mevcut düzene isyanına karşılık 'Şövalyeler' zenginlerin tarafında yer alır. Oyunda aynı ekipte yer alan dört ana kahraman bulunuyor. Bu karakterlerin dördü de Kardeşlik'in orijinal şövalyelerinin isimlerini benimsemekte ve onların şanını devam ettirmektedir. Şövalyeler arasındaki en yaşlı isim Thomas Malory'nin soyundan gelen Sebastian Malory. Sir Percival unvanın da ikinci sahibi olan Malory, kardeşliğin tarihindeki en güçlü şövalyelerden biri olarak görülmekte ve Grayson'ın da yakın bir arkadaşı. (Not: Sebastian'ın soyundan geldiği Thomas Malory, 1400'lü yıllarda yazılmış Le Morte d'Arthur(Arthur'un Ölümü) isimli kitabın da yazarıdır.)
Grayson ise Sir Galahad unvanını benimseyen üçüncü şövalyedir ve kardeşliğin düşmanlarına karşı asırlardır savaşmaktadır. Malory'i üstadı, Lafayette'yi bir dostu olarak görmektedir. Isabeau'ya ise duygusal hisler beslemektedir. Bu bilgiler dışında kendisi hakkında pek fazla şey henüz bilinmiyor. Isabeau D'Argyll, 'Kardeşlik'teki genç şövalyelerden biridir. Yirmili yaşlarının sonunda gözükmesine rağmen oldukça yaşlıdır. Lady Igraine unvanının son sahibidir. Grayson'ın öğrencisidir ve 'Kardeşlik' ile bağları bu kadar sıkı olmasa Grayson ile aralarında bir aşk yaşanabilirdi.

Marquis de Lafayette Fransız ve Amerikan Devrimleri'nde savaşmış, Fransız bir askeri memurdur. Taktiksel uzman oluşu onu Kardeşlik'in radarına sokmuştur ve Malory onu kendilerine katılmaya ikna etmiştir. Grubun en genç ismi olmasına rağmen görmüş geçirmişliği, onu farklı ve anlaşılması güç bir insan gibi göstermektedir. Genç bir öğrenci olduğu için(en azından diğerlerine oranla) henüz hiçbir şövalyenin unvanına sahip değildir.




OYNANIŞ




The Order 1886'yı şu ana kadar bir defa E3'te son olarak da PlayStation Experience'ta oynama şansı bulduk. Baştan sona sinematik bir his vermeyi hedefleyen yapımda oyunun çerçevesi her daim bizi bir filmdeymişiz gibi hissettirmeye odaklı. Ara videolar/sahneler ve oynanış arasındaki geçişler kusursuz ve hiç belli olmuyor. Böylece kopukluk hissi yaşamıyoruz. Oyun bu noktada PlayStation 4'ün sunduğu potansiyeli oldukça iyi bir şekilde ortaya koyuyor.

Tabii ki baştan sona sinematik bir his peşinde koşmanın eksileri de var. Oyunda 5. bölümün başında takımımız zepline gizlice bir çıkarma yapmakta. Ancak zaman zaman karakterimizin kontrolü bize aitken zaman zaman ara sahne geçileri oluyor. Bölüm tanıtımı olarak geçen bu bölgede kontrollerin böylesine minik bir kargaşa yaratması, önüne geçilmek istenen kopukluk hissini engellemiyor, aksine arttırıyor.Ancak bu minik eksiyi atlayarak geçersek oyun kısa sürede ritmini buluyor.



Agamemnon(Aynı isimde bir gemi Çanakkale Savaşı'nda da bize karşı savaşmıştı) isimli bir zepline çıkarma yapıyoruz. Gemide ziyadesiyle keşfedilecek yer bulunuyor. Aslında oyun bize alternatif bir rota sunmuyor, ancak bu yol üzerinde didiklenecek pek çok nokta var. Zeplin'de pek çok oda ve kuytu köşe var ve buralarda da mühimmatlar, belgeler, gazete küpürleri ve benzeri toplanabilir eşyalar bulunuyor. Bu toplanabilir eşyaların hepsi oldukça detaylı işlenmişler ve en her birini elimize alıp inceleyebiliyoruz, hem de önlü arkalı. Bu tip küçük detaylar oyunun gerçekçi yapısına büyük katkı yapıyor.

Zepline gizlice sızdıktan sonra dört kişilik grubumuz ikiye ayrılıyor. Mümküm mertebe gizliliği korumamız isteniyor bizden. Bu süre boyunca da sinsice ve akıllıca ilerlememiz(eğilerek hareket etmemiz) gerekiyor. Gizli öldürüşler oyununun bu kısmında öne çıkıyorlar. Bu öldürüşleri yapmak zor değil, ama 'uygun bir pozisyona geç, sonra tek tuşa bas olsun bitsin' mantığında değiller. Doğru zamanlama ile tuşa basmak gerekiyor ki gizli öldürüş başarıyla sonuçlansın. Karakterimizin hedefine ilerlerken bıçağını da yavaş yavaş çekmesi yine oyuna gerçeklik katan ince detaylardan biri. Bu tip oyunlarda olduğu gibi yapay zeka yine zeka kısmını evde unutmuş gibi takılıyor. Düşmanlarımız bize oranla çok zayıf kalıyorlar.
Bir noktadan sonra ise mevzu patlak veriyor ve gizlice ilerleme seçeneğini çöpe atmak zorunda kalıyoruz. Kokpiti ele geçirmemizle zeplindeki devlet ajanları ve gizlenmiş direnişçiler varlığımızdan haberdar oluyorlar. Bir anda oyun gizlilikten açık çatışma moduna geçiyor. TPS modundaki oyunumuzda açık çatışmalar, ekürilerinden çok da farklı değil. Genel olarak siper alma ve sabırla bekleyip uygun anlarda düşmanın üzerine ateş açmak üzerine kurulu. Ancak çok fazla hasar almaya göz yumma şansımız yok, bu sebeple sabır çatışmalarda elzem. Düşmanlarımızın arasında ağır ateş gücüne sahip olanlar(mesela pompalı tüfekli arkadaşlar) genelde siperlerini erkden terk edip agresif bir yaklaşımı tercih ediyorlar. Onları vurmak bu sebeple daha kolay, fakat diğer düşmanlar üzerinize ateş açarken pompalı tüfekli birileri de sizi siperinizde bulursa geçmiş olsun. Öldürmese bile süründürüyorlar adamı.


The Order 1886'da daha önce de belirttiğimiz gibi gitmeniz gereken yer ve gidiş rotası belli, ancak yol boyunca keşfetmelik o kadar çok alan var ki araştırmacı yöne sahip oyuncular hiç sıkılmayacaktır.


Keskin nişancı tüfekleri, taramalılar, tabancalar ve işleyiş tarzına aşina olduğumuz, gerçek tüfeklerden esinlenilmiş oyuna has silahlara alışmak biraz zaman alabilir. Seçenek konusunda pek sıkıntı yaşamıyoruz. PSX'te oyunu oynama fırsatı bulan IGN Editörü Colin Moriarty, "Düşmanlar sünger gibiler. Mermileri resmen emiyorlar. Özellikle tabanca ile oynarken sıkıntı olabiliyor. Zaman zaman kafadan vurduğum düşmanlar ölmeyip, üstüne bir de çatışmaya devam ettiler. Buna rağmen oyunun çatışma dinamikleri beni tatmin etmeyi başardı. The Order 1886'da silah ve mühimmat seçmek için uzun bir süre tuşa basmak, silahları ve hatta mermileri tek tek gezmek biraz sıkıcı olsa da oyun genel anlamda başarılı savaş mekaniklerine sahip. Keskin nişancı tüfeğiyle uzaktan pıtır pıtır adam indirmeyi, pompalıyla ajanları ve asileri parçalarına ayırmayı, özel silahların etkilerini oldukça beğendim." ifadeleriyle tecrübesini bizlere aktardı.


Colin özellikle oyunda çok sevdiği bir çatışmadan bahsetmeyi de ihmal etmedi; "En zevkli ve havalı çatışmalardan biri de zeplinin mutfağında geçiyor. Tencereler tavalar mutfağın üst kısımlarında asılmış bir şekilde çıkacak çatışmayı bekliyorlar. Düşmanlarımız fırıların, tezgahların arkasına saklanırken bu çanak, çömlek, tencere, tava ne var ne yok havalarda uçuşuyor. Oyunun filmsel ve gerçekçi yapısına da büyük katkıda bulunuyor. 5. bölüm sadece bir zeplinde geçmesine rağmen sunduğu çevresel çeşitlilik ile hayran bırakıyor. Dar koridorlardan, şık lobilere, açık çatışma alanlarından zeplinin mürettebatının yaşam alanlarına kadar pek çok farklı mekanda geçen bu bölüm, The Order 1886'nın bize tazelik sunacağının bir kanıtı gibi."

Hatırlatalım, The Order: 1886; 20 Şubat 2015'te PlayStation 4 için özel olarak çıkacak. Oyunun Collector's Edition modeli de paraya kıyıp almaya değer gözüküyor. Far Cry 4 ile birlikte yakın dönemde gördüğüm en havalı özel serilerden biri.

IGN Türkiye




To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 signatures.
 
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Oluştur  Cevapla

Yer İmleri

Etiketler
1886, ön, order, İncelemesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Mesaj Yazma Kuralları
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

İfadeler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm zamanlar GMT +3 olarak düzenlenmiştir. Şuan Saat: 01:53.

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile tasarlanmıştır.
Telif hakkı ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd. Aittir
Kuruluş : Forumtutkusu.Com © 2014 - günümüz
Kurucular : Painfully & Surly
Tema Tasarımı ve Düzenlemesi: Painfully & Surly
Teknik Destek: atmaca & Technical
ForumTutkusu.com Her Hakkı Saklıdır
Forumumuzda Türkiye Cumhuriyeti yasalarına ve genel ahlâk kurallarına aykırı yazılar yazmak kesinlikle yasaktır. Telif hakkı içeren mesajların yazılmamasına özellikle dikkat edilmelidir. 5651 Sayılı Yasa gereği forumumuzda yazılan mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazıları yazan üyelere aittir. Şikâyetleriniz ve diğer konular için bizimle iletişime geçebilirsiniz. İletişim : [email protected] Şikayetleriniz için en geç 1(bir) hafta içersinde size geri dönüş sağlanacaktır.

Forumtutkunlarının Tek Adresi: ForumTutkusu.Com - Ask Forumu, Tutkulu Forum, Eğlence Forumları, Sohbet, chat, sohbet, mobil sohbet


forum

güncel forum

genel forum

forum tutkusu